Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje první dovolená u moře 3

          Koupání v moři je moc fajn, voda je vážně slaná a příjemná, ale ty potvory, co tam jsou, no nevím, jedna si mě chtěla dát na svačinu....

25. června 2015       

          Málem mě do zadku kousl krab. Víš, ono je to vlastně tak. Za všechno může tak trochu moje paní. Po snídani vymyslela, že půjdeme na obhlídku a zjistíme, kde se dá dobře koupat. Souhlasil jsem, a tak jsme po ranním jídle vyrazili.

          Paní máma nabalila ručníky. Plavky jsme dali hned na sebe, nějaký ten proviant a vyrazili jsme. Šli jsme podél moře a koukali, kde se dá v pohodě vlézt do vody, dobře se vykoupat a je tam relativní klid. Asi po jednom kilometru jsme takové úžasné místo našli.

          Skaliska tvořila půl oblouk, takže se vlny o ně lámaly a uvnitř byla klidná hladina. Jemně kamenité dno tady mělo pozvolný sestup, takže i pro mne ideální místo na první detailní seznámení s mořem. Jelikož zde byla jenom jedna ruská maminka s malým, asi osmiletým „Rusáčkem“, zůstali jsme.

          Mamča byla ve vodě okamžitě. Jistě, je to otřelý mořský vlk. Její tatík byl kapitán mnoha zaoceánských lodí, s kterým ona po vodě, jako dcera divoženka, procestovala celý svět. Ale já? Suchozemský tvor? Hrůza mluvit! U nás doma jsem vlezl do vody jen v neoprenech. A to ještě pouze na rybách. Ale neboj, dám to. Musím.

          Mamina, po krk v moři, láká moji maličkost do slané vody. Hele, nenechám se zahanbit a jdu. Centimetr po centimetru vstupuji do té obrovské masy vod. Neboj. Dělám to dost pomalu a obezřetně. Fakt se mám docela rád. Když jsem měl vodu asi po kotníky, přišla moje první vlna, a já se málem utopil. Fakt děsivé. A to podle maminy žádná vlna nebyla. Hele, vážně tu slanou vodu nemusím. Ale šel jsem dál. Jsem chlap a nebojím se. Když jsem měl vodu po pás, s další vlnou po krk, pochopil jsem, kde je moje hranice. Když jsem přežil to letadlo, tak se přeci tady v té slané břečce neutopím a dál jsem prostě odmítl jít. Opřel jsem se o nejbližší skalisko a předstíral, jak si to moře náramně užívám. Vážně do té hlubší vody nemusím.

          Malý „Rusáček“ s maminkou dávno odešli, tak jsme na pláži zůstali sami. Dáša mě lákala do hlubší vody, ale já zůstal přelepen na skalisku a dál se nehnul. Ale něco mě začalo svrbět na plavkách. Že by nějaký naplavený kamínek, říkám si, ale nic jsem nemohl nahmatat. Lechtalo to čím dál tím víc.

          „Mámo, honem pojď sem, něco se děje,“ volám o pomoc. Než se moje drahá polovička dostala z volného moře ke mně, docela to už škrábalo.

          „Honem koukni, co tady mám,“ prosím a snažím se dle svých možností natočit tak, aby lépe viděla. Moc dobře mi to nejde, jelikož se nehodlám pustit skaliska, abych neodplaval jako korkový špunt na širé moře. Ale mamča je dobrý plavec, tak si své místo našla a začala zjišťovat situaci.

          „Je to krab jako poleno, a už Ti leze za plavky,“ komentovala vzniklou situaci.

          Šli na mě mdloby. Pavouky a podobnou havěť fakt nemusím.

          „Rychle s tím něco udělej,“ křičím a dostávám záchvat fobie.

          „Ale já se ho bojím, do ruky ho nevezmu!“

          „Ježíši Maria, prosím dělej, umírám,“ svolávám všechny svaté. Moje drahá polovička pochopila vážnost dané situace a zareagovala okamžitě.

          „Uklidni se, už jsem ho dala zpět na skalisko, nic Ti nehrozí,“ chlácholila mě, když viděla, že jsem se začal sám od sebe v metrové hloubce topit.

          Ale bylo už pozdě. Jelikož mám z těchto tvorů fobii, dostal jsem panický stres a přestal jsem rozumně uvažovat. Už jsem nevěděl, kde je břeh a kde moře, kde je dno a kde hladina. Prostě paráda. Dáša nezaváhala ani vteřinu. Chytla mě pod vodou za ruku a okamžitě vytáhla na břeh. Tam jsem se po chvilce uklidnil a bylo fajn. Ale poslouchej, do té hrůzostrašné vody, plné netvorů, už fakt nechci…

          Hele, ono se to nakonec všechno vyvine jinak, než si sám naplánuješ. Do moře jsem samozřejmě ještě vlezl a věř mi, ne jednou. Však uvidíš.

26. června 2015             

          Dnes jsme jeli na výlet na Kronos.

          Paní delegátka nám na začátku naší dovolené nabídla možné fakultativní zájezdy, ze kterých si prý máme vybrat a případně se přihlásit. S mámou jsme to vzali naprosto zodpovědně a prostudovali všechny nabízené alternativy. Jako první zájezd jsme vybrali výlet na Kronos.

          Propozice byly jasné. V osm hodin nás na autobusové zastávce, směr Heraklion, vyzvedne speciální dostavník, určený pouze pro náš výlet. Byli jsme tam včas. Autobus kupodivu také.

          Důvod, proč jsme jeli tak brzy nám byl záhy vysvětlen. Jelikož o vykopávky v Kronosu je velký zájem a je tam, mírně řešeno, dost těsno, je výhodnější vyrazit časně z rána, abychom měli volné pole působnosti a nemuseli se mačkat s ostatními expedicemi. Také to tak dopadlo. Byli jsme tam mezi prvními a měli relativní klid a prostor.

          Celé vykopávky jsme si postupně prošli, vyslechli zajímavý výklad a vše pečlivě zdokumentovali. Posléze, utaháni novými vědomostmi obrovským horkem, jsme se přesunuli zpět do hlavního města, kde jsme ještě měli absolvovat návštěvu nově otevřeného, zrekonstruovaného muzea. Ale jen ti, co si koupili na Kronosu vstupenky. Měli je všichni, kromě nás. Prostě se nám tam už nechtělo. Raději jsme dali přednost tržnicím a obchodním uličkám starého Herakloionu. Chtěli jsme, kromě jiného navštívit i místní rybí trhy a další gurmánské zajímavosti. A k vidění, jak jsme později zjistili, toho bylo mnohem víc.

Tak zase někdy…

Vladimír

Autor: Vladimír Dyk | neděle 31.1.2016 5:22 | karma článku: 8,11 | přečteno: 430x
  • Další články autora

Vladimír Dyk

Noční

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

15.4.2023 v 7:44 | Karma: 16,64 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Premiér

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

28.2.2023 v 16:50 | Karma: 28,77 | Přečteno: 2330x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Manžel

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 23:02 | Karma: 36,13 | Přečteno: 4581x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Jak jsem si domluvil nové zaměstnání

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 21:08 | Karma: 16,03 | Přečteno: 697x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Úvod

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 19:07 | Karma: 7,19 | Přečteno: 339x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 673x
„Utrhl jsem květinu a zvadla mi. Chytil jsem motýla a umřel mi v dlaních. Pochopil jsem, že krásných věcí se lze dotýkat jen srdcem.“

www.vladimirdyk.cz

Lovci lidí

Seznam rubrik