Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zahájená 2014

          Celou zimu se na ni těším, vlastně hned od ukončení pstruhové sezóny. Už při zazimování muškařské výbavy plánuji a fantazíruji, jak a kde příští rok zahájím. Samozřejmě s mnohem větším úspěchem než minule.

          S patřičným zapálením dokupuji potřebné vybavení, abych byl na příští zahájenou 100% připraven. Bohužel, toto počínání rozehřívá pouze mne a nikoliv ryby, těm je to již několik let naprosto fuk.

          Vlastně to rozpaluje ještě moji rodinu, hlavně když někde zapomenu cenovku od zakoupeného zboží. Pak mám doma co hasit. Ale nevzdávám se. Dokupuji nový vázací materiál, i když dle mojí rodiny ho mám tolik, že ho nespotřebuji do konce života. Ale co oni vědí o muškařině a já raději diplomaticky mlčím a dál znovu obarvuji peří, pídím se po nejnovějším materiálu, sháním nejkvalitnější „top“ háčky, prostě dělám vše proto, abych už konečně uvázal tu „nej“ mouchu a při příští zahájené polapil tu svoji vysněnou rybu.

          A pokaždé se strašně těším. Čím víc se ale blíží termín, tím je to horší. Nervózně přemýšlím, jestli jsem na něco nezapomněl a dolaďuji poslední detaily.

          A pár dní před zahájenou? No, to je naprostý kolaps a doma už se mnou není vůbec k vydržení…

          Ty otázky! Kam vlastně jet? Budou tam ryby? Jaká bude voda? Nebude tam moc rybářů?

          Nejsem soutěživý typ a mám rád u vody klid. Takže vybírám vodu, kde předpokládám menší rybářský tlak. Ale kde jsou ryby, tam jsou i rybáři. A platí to samozřejmě i naopak. No, a pak „babo raď“!

          V předvečer letošní zahájené jsme s kamarádem rozebírali poslední taktické detaily a samozřejmě došla řeč i na to, kdo kam pojede. On se rozhodl pro Jihlavu u Biskoupek a já pro Svitavu pod Letovicemi. Udělal lépe. Potkal se tam s pár pěknými potoky, což se o mně až tak říct nedalo. Vlastně jsem začal mít obavy, jestli chytím alespoň tu svoji první rybku, abych ji mohl vrátit zpět vodě. Nikde žádná aktivita ryb a vítr čím dál větší.

          Až najednou… Záběr na nymfu u dna… A je tam… Potočák sotva 10 cm, a to se ještě u břehu setřepal. Svatý Petr mi jasně naznačuje, že každý den není posvícení, a že bych měl raději jít domů. Pomalu se vracím k autu a prochytávám bez úspěchu slibné tůně a proudy, a pak následně už i místa, kde bych nikdy ryby nehledal.

          Nakonec byl sv. Petr milostiv a nějaké potoky, lipany a duhoně jsem potkal, a následně nafotil i pěkné fotky. Moje rybářská čest byla pro dnešek zachráněna. Ale měl jsem fakt namále…

          Ale o nic nejde. Na příští zahájenou se daleko lépe připravím a bude to určitě mnohem lepší…

Vladimír

Autor: Vladimír Dyk | neděle 14.2.2016 8:10 | karma článku: 6,93 | přečteno: 133x
  • Další články autora

Vladimír Dyk

Noční

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

15.4.2023 v 7:44 | Karma: 16,64 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Premiér

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

28.2.2023 v 16:50 | Karma: 28,77 | Přečteno: 2330x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Manžel

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 23:02 | Karma: 36,13 | Přečteno: 4581x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Jak jsem si domluvil nové zaměstnání

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 21:08 | Karma: 16,03 | Přečteno: 697x | Diskuse| Poezie a próza

Vladimír Dyk

Úvod

Poodhalím vám zde pevně střežená vrátka u jednoho z nejzvláštnějších povolání, co znám... Ano, řeč je o revizorech.

26.2.2023 v 19:07 | Karma: 7,19 | Přečteno: 339x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 673x
„Utrhl jsem květinu a zvadla mi. Chytil jsem motýla a umřel mi v dlaních. Pochopil jsem, že krásných věcí se lze dotýkat jen srdcem.“

www.vladimirdyk.cz

Lovci lidí

Seznam rubrik